Friday, July 08, 2016

Passion or Cooperation?

To pytanie ostatnio nasuwa mi się coraz częściej, ale czy tylko mi? Czy to współpraca powinna być dla nas blogerów najważniejsza? Czy pasja się już nie liczy?
Mimo że w blogosferze nie siedzę zbyt długo, to zauważyłam coraz więcej bogów założonych jedynie dla kilku ciuszków z chińskich stron. Niema w nich ani pasji, ani postów z jakimkolwiek przesłaniem, jedyne co się na nich znajduje to tz. wishlisty. Taki blog długo nie przetrwa, po tym jak autor niedostanie wymarzonej współpracy albo usunie bloga, albo pójdzie w zapomnienie.
Czy upadliśmy tak nisko, aby musieć "konkurować" z blogami niemającymi ani prawdziwych czytelników ani pasji? Szczerze? Dziwię się że jakakolwiek firma odpisuje na maila z możliwością "współpracy" od autora nie mającego czytelników, wyświetleń itp.
Też pamiętajcie że ja nie chcę obrazić żadnego blogera mającego współpracę, ani takiego o którym wspomniałam wyżej. Jedyne czego pragnę to nakreślić wam rzeczywistość, to jak teraz wygląda blogosfera, choć wydaje mi się że każdy zdaje sobie z tego sprawę.
Pamiętajmy, aby nie pozwolić zniszczyć naszej pasji w którą wkładamy wiele serca oraz czasu dla jakiejś współpracy.




Social media:
Grupa na fb: Mska Squad
Facebook: Dominika Myślińska
Instagram: 
@dominikamyslinska 
Snapchat: mska1

FanPage
https://www.facebook.com/mskablog/



31 comments:

  1. a ja tam z nikim nie wspolpracuje. ale tez nie prowadze bloga modowego tylko opisuje testowane produkty, bo od 2 lat działam w necie na ankietach i z tego dostaje kosmetyki- jedzenie do przetestowania :) .

    jak juz pisalam na fb - mega koszulka <3 :D tez kiedys mialam (inną!) ,ale juz nie wiem nawet co sie z nią stało :(

    ReplyDelete
  2. Właśnie ostatnio dużo blogów powstaje dla współprac :c To przykre..

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. To smutne kiedy dziewczyna [prawdopodobnie] słucha muzyki pokroju Seleny Gomez a zakłada T-shirt z Nirvaną.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A dlaczego dochodzisz do takich wniosków? Nie wiesz jakiej muzyki słucham, więc nie komentuj.

      Delete
  4. Gdy zakładałam bloga w ogóle nie wiedziałam o co chodzi z tą całą współpracą. Jak bardziej zagłębiłam się w ten temat zauważyłam, że dość dużo blogów nawiązuje współpracę z różnymi firmami. Niektórym osobą tylko na tym zależy, a nie którzy dalej prowadzą swojego bloga tak samo i z taką samą pasją, a współpraca to coś dodatkowego.

    Pozdrawiam kochana :*
    http://glamcia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Warto pamiętać, że blogi tworzy się dla siebie, nie dla szmatek :)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete
  6. Ja uważam, że współprace to dodatek, dzięki którym posty są ciekawsze :)

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Racja, niestety w tych czasach myśl o pasji gdzieś zanikła, a liczą się tylko korzyści.
    Pozdrawiam
    Aldrazek

    http://aldrazek.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Powiedzmy sobie szczerze, większość dziewczyn na grupach blogerskich pyta o pomoc we współpracach, co jest śmieszne i dowodzi tylko na to, że jeszcze nie dorosły do bardziej profesjonalnego bloga, a chodzi im tylko o darmowe ciuszki.
    ❤ blog

    ReplyDelete
  9. Lubię takie stylizację! Są proste, ale bardzo dobre! :)
    Daje follow i życzę miłego dnia!

    http://aleksandrabubicz.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Według mnie współpraca z firmą na blogu powinna być raczej wyróżnieniem, a nie powodem, dla którego zakładane są strony internetowe. Kiedy ja zaczynałam pisać bloga, a było to 2,5 roku temu, nawet nie wiedziałam, że istnieje coś takiego jak współpraca :)
    http://written-by-loony.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Również nie zdawałam sobie z tego sprawy :)

      Delete
  11. Ja sądzę że współprace to nagroda dla blogerek lub blogerów. Bo osoby które piszą TYLKO dla współprac daleko nie zajdą w blogsferze. Zdjęcia świetne jak zawszę!
    Pozdrawiam, Weronika
    Mój blog :) klik <3

    ReplyDelete
  12. W październiku będę obchodzić 4 urodziny bloga. O takim czymś jak współpraca dowiedziałam się po 2 latach od prowadzenia bloga. Wiem, że pisanie postów kosztowało mnie wiele wysiłku i pracy, dlatego taką współpracę traktuje jako nagrodę. Najważniejsze, jest to, aby nie zatracić swojej pasji :) Świetne zdjęcia. Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Mnie na przykład mega denerwuję kiedy wchodzę na bloga, widzę 10 obserwatorów i kilka postów pod rząd o współpracę, linki...
    Powiedzcie mi za co?
    To powinna być nagroda za wysiłek, a nie tematyka bloga :D
    Zapraszam!
    gabrielle-fashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. To naprawdę przykre, że tyle osób teraz pisze tylko dla darmowych ciuszków, zapominając jaki jest prawdziwy sens blogowania.


    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    ReplyDelete
  15. Również to zauważyłam. To przykre bo blogi, które mają coś w sobie są zakrywane pustymi zaproszeniami do postów, z wyłącznie wishlistami :(


    http://colorful-dreams9.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Zakładając mojego bloga nie miałam pojęcia, że można na nim zarabiać. Nie wiedziałam, że za swoją pracę mogę otrzymać kilka Chińskich ciuszków. Owszem to fajna rzecz być wynagradzanym za to co się robi, za to co się lubi robić!
    Znajdą się też osoby , które nic nie wiedzą o modzie, no może tylko, że Superstary są popularne i każdy musi je mieć. Osoby, które kieruję tylko i wyłącznie chęć współprac. Spotkałam się z blogami, które mają 500. wyświetleń i 20. obserwacji a już proszą o wzór maila do firm typu Shein.
    Boże czy ty to widzisz!?
    Super napisane.

    https://hot-schot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Moim zdaniem jest to przykre, że dziewczyny piszą bloga tylko dla współpracy i dla ubrań, bo jedne osoby na prawdę się starają i to jest ich pasja np. moja :D Szczerze to ja chyba nie jestem gotowa na współprace chciałabym, żeby mój blog być bardziej ''cenny'' i , żeby ludzie odwiedzali go po to, aby się czegoś dowiedzieć, podzielić się swoim zdaniem, a nie, żeby poklikać linki
    Buziaki x

    ReplyDelete
  18. Bardzo szczery post. Bardzo fajnie to napisałaś. Twój blog jest świetny.

    http://zuzik-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, jeśli Ci się podoba to zapraszam do zaobserwowania :)

      Delete
  19. Zapewne ludzie myślą, że założenie bloga to łatwy sposób na zaoszczędzenie kasy poprzez dostawanie darmowych ciuchów, ale całe szczęście bez czytelników jest to niemożliwe, a o tych wcale nie tak łatwo.

    Pozdrawiam,
    NOWY POST na zone-of-smile.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Wszyscy myślą że blogowanie to łatwa sprawa i że wszyscy robią to dla współpracy. Zapomina się jednak że są osoby które założyły tego bloga dla pasji i naprawdę lubią to robić ;)
    Świetna koszulka <3
    Pozdrawiam lifestylejulia.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Świetny post, współpraca to nic złego, ale kiedy ma to sens, czyli jeśli już wcześniej mamy swoich czytelników. Ważne jest też, aby nie zrobić ze swojego bloga darmowego miejsca na reklamy, należy szanować swoją pracę.

    ReplyDelete
  22. Grunt, żeby zadbać o własną promocje, ponieważ wtedy mamy dużo większe szanse na przyciągnięcie czytelników do naszego bloga

    ReplyDelete

Każda obserwacja i każdy komentarz to wielka motywacja i uśmiech na mojej twarzy. Nie zapomnij o podaniu linka do swojego bloga, a na pewno zajrzę.